Site icon Mappka.pl

Magazynowanie towaru dla e-commerce – z kim współpracować?

Warehouse worker checking his list on clipboard in a large warehouse

Zamierzasz uruchomić sklep internetowy? Czy wiesz, że możesz go prowadzić bez konieczności zakładania i prowadzenia własnego magazynu? Na rynku istnieje wiele firm, które świadczą usługę magazynowania towaru dla e-commerce. Z kim warto współpracować? Jak sprawdzić rzetelność przedsiębiorstwa logistycznego?

Magazynowanie towarów dla sklepów internetowych – na czym polega?

Żeby działać, sklep internetowy wcale nie musi dysponować towarem w sensie fizycznym. Wiele podmiotów funkcjonujących w branży e-commerce przyjęło taki model prowadzenia działalności, że towary zamawia dopiero wówczas, gdy klient je kupi. Rozwiązanie to ma jednak pewne wady. Jedną z nich jest dłuższy okres oczekiwania na towar, który może zniechęcić klientów do zakupu.

Posiadanie własnej przestrzeni magazynowej pozwoliłoby przyspieszyć realizację zamówień. Niestety, jest drogie. Potrzebujesz bowiem odpowiedniego pomieszczenia, sprzętu (m.in. komputera, drukarki do etykiet, drukarki do faktur), oprogramowania czy też materiałów do pakowania, nie mówiąc już o wynagrodzeniu dla ewentualnych pracowników magazynu. Wszystko to kosztuje.

Nic więc dziwnego, że dużą popularnością wśród przedsiębiorców działających w branży e-commerce cieszy się outsourcing magazynowy. Polega on na przekazaniu zewnętrznemu podmiotowi wszystkich działań logistycznych. Zakres wsparcia może być różny – wszystko zależy od umowy. Najczęściej jednak obejmuje magazynowanie towaru, jego kompletowanie, pakowanie, a także obsługę zwrotów i reklamacji.

Outsourcing usług magazynowych – dlaczego warto?

Redukcja kosztów nie jest jedynym atutem outsourcingu usług magazynowych. Pozwala on odciążyć zasoby firmy. Zewnętrzny podmiot może przejąć nie tylko magazynowanie produktów i kompletowanie zamówień, ale nawet obsługę klienta. Dzięki temu osoby, które do tej pory zajmowały się tym, mogą skupić się na innych aspektach rozwoju działalności, np. na poszukiwaniu nowych klientów lub promowaniu biznesu.

Outsourcing magazynowy to również sposób, by podnieść jakość świadczonych usług. Zewnętrzne podmioty, które świadczą usługi magazynowania produktów, najczęściej dysponują wykwalifikowanymi pracownikami oraz nowoczesnymi systemami informatycznymi, co przyspiesza proces przygotowania towarów do wysyłki i ich wysyłkę. Współpracują również z rzetelnymi przewoźnikami i firmami kurierskimi, co zapewnia szybkość i terminowość dostaw. Wszystko to sprawia, że możesz zaoferować swoim klientom błyskawiczną realizację zamówień.

Magazynowania i obsługa logistyczna sklepów internetowych – z kim warto współpracować?

Rozkwit branży e-commerce sprawił, że na rynku zaczęło funkcjonować wiele podmiotów zajmujących się obsługą logistyczną sklepów internetowych. Jak jednak w gąszczu rywalizujących ze sobą firm wybrać rzetelnego partnera? Uwagę warto zwrócić przede wszystkim na doświadczenie. Im dłużej działa przedsiębiorstwo, tym lepiej. Jest to bowiem sygnał, że dobrze odczytuje zmieniające się potrzeby klientów i reaguje na nie. Inaczej nie byłoby w stanie utrzymać się na rynku.

Przeanalizować warto również opinie, jakie krążą na temat firmy w sieci. Dowiesz się z nich, jak w praktyce wygląda współpraca z przedsiębiorstwem i czy radzi ono sobie z rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych. Jeśli na tym etapie nic nie budzi Twoich zastrzeżeń, możesz pogłębić analizę. Upewnij się, że sposób funkcjonowania magazynu odpowiada specyfice Twoich towarów. Sprawdź również, czy firma oferuje możliwość dostosowania warunków panujących w magazynie do potrzeb produktów.

Przyjrzyj się także systemom IT. Część podmiotów świadczących wynajem magazynu i obsługę logistyczną e-commerce oferuje zaawansowane systemy zdalnego zarządzania towarami. Pozwala to zintegrować magazyn z systemami firmowymi, co przyspiesza realizację zamówień. Zwróć również uwagę na to, czy przedsiębiorstwo zapewnia ubezpieczenie towaru. Odpowiednio skonstruowana polisa zabezpieczy Twoje interesy na wypadek zniszczenia lub kradzieży magazynu.

Źródło: TOPLOGISTIC – korespondencja masowa

Exit mobile version