BiznesMarketing

Nowoczesne trendy w tworzeniu stron internetowych

3 minut czytania

Każdego dnia w internecie powstają setki, a nawet tysiące stron internetowych. Także w „polskiej” sieci ruch jest ogromny. Cały czas rejestrowane są kolejne domeny, a firmy walczą o to, aby to ich witryny przyciągnęły sporą grupę odbiorców. Tworzą ruch, budując swoją pozycję w wyszukiwarkach internetowych i na rynku. Nie da się od tego uciec – strona www nadal jest bowiem jednym z najważniejszych elementów strategii marketingowej.

Skoro więc jest tak istotna, do jej tworzenia warto podejść z pomysłem i wiedzą na temat tego, co obecnie przykuwa uwagę internautów. Nie należy przy tym zapominać o wymaganiach algorytmów wyszukiwarek, które również mają ogromny wpływ na to, czy dana witryna popularna czy wręcz przeciwnie. Mając to na uwadze, postanowiliśmy zebrać najnowsze trendy i zastanowić się, jak budowa stron internetowych powinna wyglądać dziś.

Jak strona internetowa prezentują się na różnych urządzeniach?

Na początek sprawa absolutnie najważniejsza, o której zgodnie wspominają wszyscy obeznani w web designie. Mowa oczywiście o responsywności, czyli zgodności strony z różnymi typami urządzeń, także (a może zwłaszcza) z tymi mobilnymi. Już teraz ponad połowa internautów korzysta ze smartfonów i tabletów, a w niedalekiej przyszłości trend ten będzie się nasilał.

Co ważne – dotyczy to nie tylko sklepów internetowych, ale stron www jako całości. Rezygnacja z wersji mobilnej to skazywanie swojej witryny na zapomnienie i dalekie pozycje w wyszukiwarkach. Jak się bowiem okazuje, SEO i responsywność mają ze sobą wiele wspólnego. Żeby więc nadążyć za obecnymi trendami, należy pamiętać o tym, że:

  • strona może być responsywna lub wyróżniać się dwiema wersjami – jedną dla urządzeń stacjonarnych i osobną dla mobilnych,
  • design witryny powinien zostać dostosowany do każdego sprzętu,
  • telewizory i wiele innych „nietypowych” urządzeń z możliwością przeglądania sieci zazwyczaj korzysta z mobilnych wersji stron. Nie są one więc przeznaczone wyłącznie dla małych ekranów.

Aktualne zasady tworzenia stron internetowych

O responsywności można mówić wiele, wspomnieć trzeba jednak także o wielu innych, drobniejszych zasadach, które składają się na większą całość. Właściwa optymalizacja strony i skupienie się na User Experience (wrażenia użytkownika strony) wymaga obecnie zwrócenia uwagi na przyzwyczajenia internautów i wszelkie wymagania, o jakich wspominają najczęściej. Poniżej prezentujemy te najważniejsze.

  • Rezygnacja z paginacji. Coraz więcej stron tworzonych jest bez klasycznego podziału na podstrony. Zamiast tego pojawiają się treści ładowane u dołu ekranu, gdy użytkownik dotrze do ostatnich materiałów. Przeglądanie witryny odbywa się więc poprzez scrollowanie. Za tę modę odpowiadają przede wszystkim portale społecznościowe. Witryny stają się obecnie jednostronicowe, co ułatwia ich obsługę i przyspiesza działanie.
  • Szybkie działanie, brak obciążenia dla urządzeń. Czas ładowania stron zawsze był istotny. Wpływa bowiem na wygodę przeglądania internetu. Dziś nawet niewielkie opóźnienia czy inne problemy techniczne mogą okazać się decydujące. Istotna staje się więc optymalizacja, polegająca między innymi na skracaniu czasów ładowania, ograniczeniu zbędnych „bajerów”, a także upraszczaniu interfejsu, tak aby stał się on po prostu przyjazny dla użytkownika.
  • Istotna funkcja materiałów multimedialnych. Portale społecznościowe sprawiły, że niezwykle ważne stały się obrazki. I choć jakości tekst nadal ma ogromne znaczenie (zwłaszcza w kontekście SEO), warto zadbać o to, aby na stronie znalazło się wiele grafik, animacji i filmików.
  • Minimalizm w budowaniu stron www. Już od dłuższego czasu mniej znaczy lepiej i nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości miało się to zmienić. Prosty przekaz nie zarzuca użytkowników niepotrzebnymi dodatkami, jest on przejrzysty i przyjemny w odbiorze. Trzeba mieć to na uwadze podczas projektowania witryny.

Analizując dzisiejsze trendy, wspomnieć należy również o sporym znaczeniu flat designu, storytellingu, typografii czy chociażby o z pozoru mało znaczących dodatkach, takie jak przewijanie dotykiem. Nadążanie za zmieniającymi się przyzwyczajeniami użytkowników to spore wyzwanie, dlatego warto wspomóc się wiedzą i doświadczenie profesjonalistów. Odpowiednie agencja kreatywna pomoże nam stworzyć stronę, która będzie się klikać.

Źródło: One Trend – agencja marketingu internetowego

Podobne artykuły
Biznes

Obuwie Z Chin: Styl, Wygoda i Jakość w Jednym

4 minut czytania
W ostatnich latach rynek obuwia z Chin zyskał na popularności, oferując szeroką gamę produktów, które łączą w sobie styl, wygodę i jakość,…
Biznes

Przesyłki Międzynarodowe do Kazachstanu: Jak Zminimalizować Koszty i Czas Dostawy

4 minut czytania
Wysyłanie przesyłek międzynarodowych do Kazachstanu nie musi być ani drogie, ani czasochłonne. Znalezienie optymalnego sposobu dostawy, porównanie ofert kurierskich, inteligentne pakowanie, zrozumienie…
Biznes

Różnorodne zastosowania gięcia blachy w przemyśle

5 minut czytania
Witajcie! Cieszę się, że tu jesteście. W dzisiejszym artykule chciałbym poruszyć temat gięcia blachy w przemyśle. Przedstawię Wam różne aspekty tego procesu…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *