Marketing

Pompa ciepła powietrze-woda. Zasada działania i korzyści 

2 minut czytania

Pompy ciepła wchodzą w skład systemu ogrzewania nowej generacji. Niekwestionowanym liderem na rynku pomp są rozwiązania powietrze–woda, które korzystają z darmowej energii powietrza jako odnawialnego źródła energii. Stanowią najbardziej korzystne, zrównoważone i bezpieczne rozwiązanie ogrzewania budynków.

Zwolennikami pomp ciepła coraz częściej stają się właściciele nie tylko nowych, ale i modernizowanych domów. To najtańsze źródło ogrzewania i chłodzenia całych obiektów, które prowadzi do znacznej oszczędności energii pierwotnej. Pompa ciepła wysokiej jakości pracuje cicho i wydajnie, zapewnia przy tym wieloletnią niezawodność.

Działanie pompy ciepła powietrze–woda

Zainteresowanie inwestorów bezemisyjnymi systemami grzewczymi nieustannie rośnie, głównie dzięki zastosowanej technologii. Pompy ciepła typu powietrze–woda umożliwiają wykorzystanie ciepła pochodzącego z otoczenia, ogrzanie domów i wody użytkowej. Wymuszają obieg powietrza zewnętrznego wokół wężownic wypełnionych czynnikiem chłodzącym. Pompy odbierają ciepło z powietrza zewnętrznego i oddają je do wody, która krąży w instalacji grzewczej budynku. Pracują przy szerokim zakresie temperatury za pomocą takich elementów, jak inwerterowa sprężarka sterująca wydajnością odpowiednio do zapotrzebowania. Produkcja ciepła odbywa się nawet wtedy, gdy temperatura zewnętrzna spada do -28°C (pompy ciepła Panasonic T-CAP czy Mitsubishi Zubadan). Pompy ciepła pozwalają na podgrzewanie wody użytkowej do 65°C. Zależnie od rodzaju i warunków pracy osiągają COP (współczynnik wydajności) w zakresie 2–6; dla porównania – grzałka elektryczna wskazuje COP równy 1. Takie możliwości urządzeń bez wątpienia pokrywają zapotrzebowanie na ciepło.

Opłacalność pompy ciepła powietrze–woda

Pompy ciepła powietrze–woda to wysoko wydajne rozwiązania zaprojektowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie klienta. Są w pełni zautomatyzowane, kompaktowe i praktycznie bezobsługowe. Mogą zapewnić najwyższą, spośród wszystkich dostępnych źródeł ciepła efektywność energetyczną i jednocześnie najniższe koszty eksploatacyjne.

Pompy ciepła w połączeniu z panelami fotowoltaicznymi jeszcze bardziej umożliwiają korzystanie z taniej energii. Dzięki instalacji fotowoltaicznej koszt energii cieplnej można zredukować prawie do zera. Pompa ciepła powietrze–woda zatem przynosi dużą oszczędność, powoduje zmniejszenie emisja CO2, daje wygodę i szybki zwrot z inwestycji – szacowany na 5–7 lat. Użytkowanie pompy ciepła nie wiąże się z ryzykiem wybuchu, jak w instalacjach gazowych, lub zaczadzeniem, jak w instalacji olejowej czy paliwowej.

Program dotacyjny Czyste Powietrze

Dodatkową korzyścią są programy dotacyjne wspierające inwestycje w ekologiczne systemy ogrzewania. Program Czyste Powietrze, skierowany do osób fizycznych, zapewnia uzyskanie dotacji przy wymianie nieefektywnego źródła ciepła razem z montażem i demontażem starego urządzenia, termomodernizacji budynku oraz dokumentację. Dotacja z programu Czyste Powietrze nie obejmuje mikroinstalacji fotowoltaicznej i może wynosić do 25 000 zł, dla podstawowego poziomu dofinansowania. Częściowo może łączyć się z innymi dotacjami z gmin.

Rynek pomp ciepła

Według najnowszego raportu PORT PC rynek pomp ciepła stopniowo rośnie. Przewiduje się, że w roku 2030 w polskich domach będzie pracować łącznie około 1,09 mln pomp ciepła. W roku 2020 sprzedano prawie pięciokrotnie więcej pomp ciepła typu powietrze–woda niż w 2017 r., a w stosunku do sprzedaży z 2019 roku – więcej o 108%.

Przyczynami wzrostu są przede wszystkim: możliwość kooperacji pompy ciepła z instalacją fotowoltaiczną, wysoka klasa energetyczna pomp ciepła, większa świadomość ekologiczna Polaków oraz relatywnie niskie koszty inwestycji w pompę ciepła powietrze–woda oraz jej eksploatacji. Planując inwestycję w pompę ciepła i instalacje fotowoltaiczne warto wybrać sprawdzoną i solidną firmę

Podobne artykuły
Marketing

Stabilna praca w IT? To możliwe!

3 minut czytania
Chociaż informatycy wciąż mają silną pozycję na rynku pracy, pandemia Covid-19 zachwiała pewnością  w branży IT. Przejawem tego był zwrot ku bardziej…
BiznesMarketing

Co to jest Google Ads

4 minut czytania
W zeszłym roku minęło dwadzieścia lat od uruchomienia narzędzia marketingu digitalowego Google Ads, wcześniej Google AdWords. System reklamowy odniósł ogromny sukces i…
BiznesMarketing

Storytelling w prezentacjach multimedialnych

2 minut czytania
Wzbudzenie i utrzymanie zainteresowania odbiorców to zdecydowanie najpoważniejsze wyzwanie, przed jakim staje każdy prelegent. Prezentacje multimedialne, by mogły wywołać pożądany efekt, muszą…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *