Wzbudzenie i utrzymanie zainteresowania odbiorców to zdecydowanie najpoważniejsze wyzwanie, przed jakim staje każdy prelegent. Prezentacje multimedialne, by mogły wywołać pożądany efekt, muszą wzbudzać emocje i trafiać w potrzeby słuchaczy. Pomóc w tym może właściwy storytelling, którego pod żadnym pozorem nie należy bagatelizować. Bez względu na to, czego dotyczy prezentacja.
Co to jest storytelling? Dlaczego warto z niego korzystać?
Przekładając omawiane pojęcie na język polski, możemy powiedzieć, iż jest to umiejętność opowiadania historii. Oczywiście w taki sposób, aby spotkała się ona z właściwą reakcją odbiorców. Podczas tworzenia i przedstawiania prezentacji multimedialnych jest ona bardzo ważna. Przedstawienie produktu, firmy bądź dowolnego tematu w sposób „standardowy”, bez polotu sprawi, że trudno będzie Ci przekonać nieprzekonanych.
Polecane
Przez redakcję
Jak transportować towary szybko psujące się? O czym pamiętać?
Nie sprawi również, że cokolwiek pozostanie w ich pamięci. Zwłaszcza wówczas, gdy na co dzień mają oni kontakt z tego typu treściami. Przesyt informacji sprzyja ignorancji, utrudnia też przedostanie się z przekazem. Biorąc to pod uwagę, storytelling jest szczególnie istotny dla prezentacji produktowych. Nie mogą mieć one charakteru czysto reklamowego, ponieważ nie spotkają się z pozytywnym odbiorem. Trzeba wymyślić coś, co pozwoli dotrzeć do klientów bądź partnerów handlowych.
Jak prezentacja może pomóc w sprzedaży produktu?
Kontynuując analizę omawianego tematu, pozostańmy przy sprzedaży produktów. To one bowiem stanowią największe wyzwanie, sprawiają również masę problemów. Co bowiem zrobić, aby zainteresować odbiorców i nie przesadzić z nachalną promocją? Ciągłe powtarzanie, że to nasz towar jest najlepszy i to właśnie on zasługuje na uwagę zazwyczaj mija się z celem. Potrzebujesz czegoś więcej.
Zanim jednak przejdziemy do istotnych zasad, jakimi trzeba kierować się podczas opowiadania o produkcie, zatrzymajmy się na samej prezentacji multimedialnej. Powinna ona stanowić element pomocniczy. Coś, co wzmocni przekaz, zamiast go osłabić. Na co więc zwrócić uwagę, by faktycznie spełniała te kryteria?
- Obraz, nie tekst. Najczęściej popełniany błąd przez osoby, które nie mają zbytniego doświadczenia w tworzeniu prezentacji, polega na zbyt dużym nagromadzeniu tekstu na slajdach. Przedstawieniem treści musi zająć się prelegent, slajdy powinny natomiast obrazować to, o czym on mówi.
- Wykorzystanie treści multimedialnych. Wspomnieliśmy już o obrazach, nie należy zapominać jednak o materiałach filmowych i wszystkim tym, co pozwoli zbudować historię, a także ją uwiarygodnić w oczach słuchaczy.
- Profesjonalna prezentacja multimedialna. W przypadku sprzedaży produktu nie ma miejsca na bylejakość i pomyłki. Wszystko musi zostać dopięte na ostatni guzik. Prezentacja powinna być więc spójna kolorystycznie i dopracowana pod każdym możliwym względem.
Jeśli przygotowanie takiej prezentacji przerasta Twoje możliwości, postaw na usługi świadczone przez profesjonalistów. Dają oni gwarancję, że wszystko będzie na swoim miejscu. Co ważne, pomogą oni także przygotować przemówienie.
Jak sprzedać produkt? O czym pamiętać?
Nie da się oczywiście wskazać złotego środka na udaną prezentację. Zgrabny storytelling umożliwi jednak przedstawienie produktu w pozytywnym świetle, bez nadużywania typowych sloganów reklamowych. Kluczem jest tu opowiedzenie historii, chociażby poprzez użycie metafory. Odpowiednia opowieść nada sens wszelkim informacjom, które chcesz przekazać. Pozwoli również odbiorcom wyobrazić sobie konkretne sytuacje, związane chociażby z wykorzystaniem oferowanego produktu. Nie obejdzie się przy tym bez przedstawienia konkretnych przykładów, zaprezentowanych na wspomnianych slajdach. Siła wizualizacji ma tutaj ogromne znaczenie.
Połączenie nowoczesnej prezentacji ze zgrabnie przygotowanym wystąpieniem to najlepszy sposób na to, aby dotrzeć do świadomości odbiorców. Storytelling może więc okazać się kluczowy. Zwłaszcza gdy chodzi o konkretny produkt, który trzeba wyróżnić na tle wielu innych.